Proiectul se implementează în perioada 26 iunie 2019 – 31 iulie 2021, beneficiar fiind Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară ”Ion Ionescu de la Brad” Iași având ca parteneri Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României” din Timişoara și Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi.
Obiectivul general al proiectului este asistență si sprijin prin cofinanțare fonduri nerambursabile FSE pentru o rată de cuprindere îmbunătățită în învățământul terțiar la minim 3 universități acreditate din Regiunea de Nord-Est, Regiunea Vest și Regiunea de Sud-Est din centrele universitare Iași, Timișoara și Galați, pentru un grup țintă eligibil total de minim 840 de persoane, cod 4S100 și 4S106 în aplicarea unor măsuri integrate, pentru creșterea ratei de acces și participare la învățământul terțiar inclusiv antreprenorial și creșterea atractivității a 6 oferte educaționale (cod 4S105) cu componente aplicative la 3 universități acreditate, cu pachete integrate de măsuri de asistență educațională pentru minim 450 de Studenți și 300 de Elevi (cod 4S100), din care minim 350 de studenți persoane din categorii defavorizate (netradiționali, rural, romă, CES), cu intervenții pentru îmbunătățirea competențelor a minim 90 de cadre didactice universitare (cod 4S106), inclusiv prin programe cu credite transferabile din învățământul postuniversitar de formare, pentru a proiecta și oferi programe de studii bazate pe nevoile beneficiarilor direcți (studenți) si indirecți (angajatori) pe o piață a locurilor de muncă în schimbare.
Obiectivele specifice: O.S.1: Dezvoltarea unor acțiuni inovative și implementarea de măsuri de asistență educațională pentru minim 450 de persoane din GT cod 4S100. Studenți și minim 300 de persoane din GT cod 4S100.Elevi, din care minim 600 persoane care provin din grupurivulnerabile / defavorizate (netradiționali, cu domiciliul / resedința în mediul rural, romă, CES), care beneficiază de sprijin FSEpentru informare, participare și acces la învățământul terțiar de nivel 5, inclusiv prin dezvoltarea competențelor antreprenoriale.
O.S.2: Dezvoltarea și îmbunătățirea a 6 oferte educaționale terțiare universitare – cod 4S105 si 4S99 pentru învățământ terțiar universitar, la 3 universități acreditate prin îmbunătățirea cu conținuturi inovatoare a 6 programe universitare de licență cu componentă antreprenorială corelate cu piața muncii pentru minim 450 de persoane din GT Studenți - cod 4S100.1 si 4S95.1. - din care cel puțin 75% din grupuri vulnerabile / persoane defavorizate.
O.S.3: Dezvoltarea de activități de formare specifică atestată pentru 90 de persoane din GT cod 4S106, inclusiv 1 program cu credite transferabile prin programe post-universitare, de formare și dezvoltare profesională continuă, pentru îmbunătățirea conținuturilor educaționale inovative și a resurselor de învățare flexibilă la 6 oferte educaționale din minim 3 universități.
O.S.4: Organizarea și furnizarea de măsuri de informare a comunităților și valorificare a rezultatelor proiectului după finalizarea acestuia pentru transferabilitatea rezultatelor și sustenabilitatea activităților sprijinite prin finanțare FSE.
O.S.5: Asigurarea unui management performant pentru gestionarea resurselor proiectului, inclusiv promovarea și publicitatea proiectului în conformitate deplină cu Manualul de identitate vizuala POCU.
Grupul țintă pentru partenerul P3 - Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galați are următoarea structură:
- 100 studenți, din care 25 de studenți se regăsesc în cel puțin una din următoarele categorii: studenți netradiționali, cu domiciliul/rezidența în mediul rural, rromi, studenți cu CES;
- 100 elevi, din care 25 de elevi se regăsesc în cel puțin una din următoarele categorii: elevi netradiționali, cu domiciliul/rezidența în mediul rural, rromi, elevi cu CES;
- 30 cadre didactice (categoriile: personal didactic din învățământul superior și personal implicat în dezvoltarea de programe de studii din învățământ terțiar universitar organizat în cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate).
- Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor;
- Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică si Electronică;
- Facultatea de Științe și Mediu;
- Facultatea de Inginerie și Agronomie din Brăila.
Activitățile proiectului pentru elevi:
- Dezvoltarea și furnizarea de programe de consiliere și informare profesională
- Derularea de activități de informare cu privire la promovarea educației terțiare și a resurselor moderne de studiu în domeniul antreprenoratului
- Proiectarea și desfășurarea acțiunilor de consiliere antreprenorială de informare și orientare
Activitățile proiectului pentru studenți:
- Implementarea unor pachete integrate de măsuri de asistență educațională și sprijin financiar: burse de studii, creare de rețele virtuale, alte activități;
- Derularea de activități de informare, consiliere profesională și organizare de evenimente: activități de consiliere, activități de informare, workshop-uri, campanii de conștientizare, alte activități;
- Dezvoltarea de oferte educaționale cu conținut inovator în învățământul terțiar universitar: dezvoltarea și furnizare de cursuri antreprenoriale cu componentă aplicativă, activități de tutoriat, consiliere profesională și orientare în carieră, servicii de îndrumare și sprijin, servicii de coaching, alte activități.
Activitățile proiectului pentru cadre didactice:
- Derularea de acțiuni de perfecționare profesională specializată pentru personalul didactic din învățământul terțiar universitar: program de dezvoltare de competențe didactice, programe de schimb de experiență și diseminare de bune practici. alte activități.
Principiile recrutării grupului țintă:
- Principiul egalității de șanse;
- Principiul nondiscriminării: se realizează fără condiționări, deosebiri, excluderi, preferințe, restricții bazate pe criterii de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, vârstă, situație sau responsabilitate familială și alte asemenea criterii, care pot conduce la acte de discriminare directă sau indirectă.
Documentele necesare înscrierii în grupul țintă (GT):
- copie CI (GT trebuie să aibă domiciliul sau reședința într-o regiune mai puțin dezvoltată a României – SE, SM, NE);
- adeverință privind statutul de student înmatriculat într-un program de studii de licență (care va cuprinde date relevante în legătură cu studiile în curs de desfășurare);
- acolo unde este cazul, studenții netradiționali vor prezenta în plus documente justificative pentru demonstrarea vârstei de peste 24 ani, respectiv a încadrării în categorie de persoană cu dificultăți socio-economice etc., alte documente din care să reiasă domiciliul în mediul rural sau încadrarea într-un grup vulnerabil sau categorie de dezabilitate/tip de boală cronică, declarație de apartenență la etnia rromă etc.;
- adeverință de angajat în UDJG - pentru cadre didactice din învățământul superior;
- copie după certificatul de căsătorie (dacă e cazul);
- cerere de înscriere;
- alte documente care demonstrează eligibilitatea la GT(după caz).
Depunerea dosarelor
Studenții și cadrele didactice din învățământul superior (UDJG) interesați de proiect vor putea să își depună dosarele de înscriere la sediul DFCTT, din cadrul Universității Dunărea de Jos din Galați, de luni până joi, între orele 12.00-14.00.
Persoane de contact: Stan Anca (expert grup țintă) și Irina Susanu (coordonator partener P2).
Pe baza documentelor depuse, studenții și cadrele didactice din învățământul superior vor fi selectați și înscriși în GT. Lipsa unuia dintre documente, precum și neîndeplinirea criteriilor de selecție, conduce automat la neînscrierea candidatului în GT al proiectului.
Criteriile de selecție pentru GT:
- apartenența la o categorie defavorizată (pentru studenți);
- performanțe obținute în anul școlar curent (pentru studenți);
- domeniul de studii de licență identificat prin SNC si SNCDI (pentru studenți);
- experiența în dezvoltarea de programe de studii universitare (pentru cadre didactice);
- specializarea la care predau să fie în corelație directă cu domeniile de studii ale studenților - domenii identificate prin SNC și SNCDI (pentru cadre didactice)
- disponibilitatea și angajamentul de participare la activitățile proiectului;
- evitarea dublei finanțări pentru activitățile din cadrul proiectului;
- principiul „primul venit primul servit”, având totuși în vedere că va fi acordată prioritate studenților care provin din grupuri vulnerabile.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Cerere înscriere în grupul țintă
Declarație apartenența la grupul țintă
Formular înregistrare GT
Declarație evitare dublă finanțare
Declarație privind confidențialitatea datelor