Proiectul se va implementa pe durata a 24 de luni, data începerii fiind 26.06.2019 și are ca beneficiar Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară ”Ion Ionescu de la Brad” Iași având ca parteneri Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României” din Timişoara și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi.
Obiectivul general al proiectului este asistență şi sprijin prin cofinanțare fonduri nerambursabile FSE pentru o rată de cuprindere îmbunătățită în învățământul terțiar la minim 3 universități acreditate din Regiunea de Nord-Est, Regiunea Vest şi Regiunea de Sud-Est din centrele universitare Iaşi, Timişoara şi Galați, pentru un grup țintă eligibil total de minim 840 de persoane, cod 4S100 şi 4S106 în aplicarea unor măsuri integrate, pentru creşterea ratei de acces şi participare la învățământul terțiar inclusiv antreprenorial şi creşterea atractivității a 6 oferte educaționale (cod 4S105) cu componente aplicative la 3 universități acreditate, cu pachete integrate de măsuri de asistență educațională pentru minim 450 de Studenți şi 300 de Elevi (cod 4S100), din care minim 350 de studenţi persoane din categorii defavorizate (netradiţionali, rural, romă, CES), cu intervenţii pentru îmbunătățirea competențelor a minim 90 de cadre didactice universitare (cod 4S106), inclusiv prin programe cu credite transferabile din învățământul postuniversitar de formare, pentru a proiecta şi oferi programe de studii bazate pe nevoile beneficiarilor direcţi (studenți) şi indirecţi (angajatori) pe o piață a locurilor de muncă în schimbare.
Obiectivele specifice: O.S.1: Dezvoltarea unor acţiuni inovative şi implementarea de măsuri de asistență educaţională pentru minim 450 de persoane din GT cod 4S100.Studenți şi minim 300 de persoane din GT cod 4S100.Elevi, din care minim 600 persoane care provin din grupurivulnerabile / defavorizate (netradiționali, cu domiciliul / reşedinţă în mediul rural, romă, CES), care beneficiază de sprijin FSEpentru informare, participare şi acces la învățământul terțiar de nivel 5, inclusiv prin dezvoltarea competențelor antreprenoriale.
O.S.2: Dezvoltarea şi îmbunătățirea a 6 oferte educaționale terțiare universitare – cod 4S105 si 4S99 pentru învățământ terțiar universitar, la 3 universități acreditate prin îmbunătățirea cu conţinuturi inovatoare a 6 programe universitare de licenţă cu componenţa antreprenorială corelate cu piața muncii pentru minim 450 de persoane din GT Studenți - cod 4S100.1 şi 4S95.1. - din care cel puțin 75% din grupuri vulnerabile / persoane defavorizate.
O.S.3: Dezvoltarea de activităţi de formare specifică atestată pentru 90 de persoane din GT cod 4S106, inclusiv 1 program cu credite transferabile prin programe post-universitare, de formare şi dezvoltare profesională continuă, pentru îmbunătățirea conținuturilor educaționale inovative şi a resurselor de învățare flexibilă la 6 oferte educaționale din minim 3 universitați.
O.S.4: Organizarea şi furnizarea de măsuri de informare a comunităților şi valorificare a rezultatelor proiectului după finalizarea acestuia pentru transferabilitatea rezultatelor şi sustenabilitatea activităților sprijinite prin finanţare FSE.
O.S.5: Asigurarea unui management performant pentru gestionarea resurselor proiectului, inclusiv promovarea şi publicitatea proiectului în conformitate deplină cu Manualul de identitate vizuală POCU.
Grupul țintă studenți pentru partenerul P2 - Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galați are următoarea structură - 100 studenți, din care 25 de studenți se regăsesc în cel puțin una din următoarele categorii: studenți netradiționali, cu domiciliul/rezidența în mediul rural, rromi, studenți cu CES;
Grupul țintă - studenți provine de la următoarele facultăți:
- Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor;
- Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică si Electronică;
- Facultatea de Științe și Mediu;
- Facultatea de Inginerie și Agronomie din Brăila.
Activitățile proiectului pentru studenți:
- Implementarea unor pachete integrate de măsuri de asistență educațională și sprijin financiar: burse de studii, creare de rețele virtuale, alte activități;
- Derularea de activități de informare, consiliere profesională și organizare de evenimente: activități de consiliere, activități de informare, workshop-uri, campanii de conștientizare, alte activități;
- Dezvoltarea de oferte educaționale cu conținut inovator în învățământul terțiar universitar: dezvoltarea și furnizare de cursuri antreprenoriale cu componentă aplicativă, activități de tutoriat, consiliere profesională și orientare în carieră, servicii de îndrumare și sprijin, servicii de coaching, alte activități.
Principiile recrutării grupului țintă:
- Principiul egalității de șanse;
- Principiul nondiscriminării: se realizează fără condiționări, deosebiri, excluderi, preferințe, restricții bazate pe criterii de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, vârstă, situație sau responsabilitate familială și alte asemenea criterii, care pot conduce la acte de discriminare directă sau indirectă.
Documentele necesare înscrierii în grupul țintă studenți (GT):
- copie CI (GT trebuie să aibă domiciliul sau reședința într-o regiune mai puțin dezvoltată a României – SE, SM, NE);
- adeverință privind statutul de student înmatriculat într-un program de studii de licență (care va cuprinde date relevante în legătură cu studiile în curs de desfășurare);
- acolo unde este cazul, studenții netradiționali vor prezenta în plus documente justificative pentru demonstrarea vârstei de peste 24 ani, respectiv a încadrării în categorie de persoană cu dificultăți socio-economice etc., alte documente din care să reiasă domiciliul în mediul rural sau încadrarea într-un grup vulnerabil sau categorie de dezabilitate/tip de boală cronică, declarație de apartenență la etnia rromă etc.;
- copie după certificatul de căsătorie (dacă e cazul);
- cerere de înscriere;
- alte documente care demonstrează eligibilitatea la GT (după caz).
Studenții (UDJG) interesați de proiect vor putea să își depună dosarele de înscriere la sediul DFCTT, din cadrul Universității Dunărea de Jos din Galați, de luni până joi, între orele 12.00-14.00.
Persoane de contact: Stan Anca (expert grup țintă) și Irina Susanu (coordonator partener P2).
Pe baza documentelor depuse, studenții vor fi selectați și înscriși în GT. Lipsa unuia dintre documente, precum și neîndeplinirea criteriilor de selecție, conduce automat la neînscrierea candidatului în GT al proiectului.
Criteriile de selecție pentru GT:
- apartenența la o categorie defavorizată;
- performanțe obținute în anul școlar curent;
- domeniul de studii de licență identificat prin SNC si SNCDI;
- disponibilitatea și angajamentul de participare la activitățile proiectului;
- evitarea dublei finanțări pentru activitățile din cadrul proiectului;
- principiul „primul venit primul servit”, având totuși în vedere că va fi acordată prioritate studenților care provin din grupuri vulnerabile.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Cerere înscriere în grupul țintă
Declarație apartenența la grupul țintă
Formular înregistrare GT
Declarație evitare dublă finanțare
Declarație privind confidențialitatea datelor