Începând cu 1 ianuarie 2019, România va asuma, pentru șase luni, Președinția Consiliului Uniunii Europene, un proiect de importanță majoră pentru întreaga societate, aflat în coordonarea ministrului delegat pentru Afaceri Europene, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
Acest interval de vizibilitate reprezintă o oportunitate pentru promovarea țării noastre atât în anul premergător, cât şi pe perioada deținerii Președinției Consiliului Uniunii Europene.
Dorința de a pune în valoare atuurile României va fi transpusă într-o campanie de promovare. Astfel, de la bogățiile naturale cu care este înzestrată, arătând tradițiile şi patrimoniul care dau autenticitatea şi savoarea spiritului românesc, România poate arăta nivelul de excelență şi potențialul din mai multe domenii de activitate: cercetare şi inovare, IT&C, educație, turism, producţie şi dezvoltare industrială, energie, agricultură, cultură, sport.
Astfel, se dorește valorificarea resurselor pe care le are ţara noastră: antreprenoriat; creativitate și inovare; autenticitate; mobilitate și acțiune; securitate și stabilitate; excelență și performanță; cultură și tradiție; sustenabilitate; adaptabilitate; resurse naturale. Aceste resurse sunt esențiale atât pentru România, cât și pentru Europa în ansamblul său, și au rolul de a stimula potențialul de dezvoltare al unei Românii europene, dar și al unei Europe puternice ca actor global.
CE NE DORIM?
Astfel, se dorește valorificarea resurselor pe care le are ţara noastră: antreprenoriat; creativitate și inovare; autenticitate; mobilitate și acțiune; securitate și stabilitate; excelență și performanță; cultură și tradiție; sustenabilitate; adaptabilitate; resurse naturale. Aceste resurse sunt esențiale atât pentru România, cât și pentru Europa în ansamblul său, și au rolul de a stimula potențialul de dezvoltare al unei Românii europene, dar și al unei Europe puternice ca actor global.
CE NE DORIM?
Un logo reprezentativ pentru Preşedinţia României la Consiliul UE 2019. Un logo creativ, lizibil și relevant va asigura o identitate vizuală unitară a campaniei de promovare, capabil să redea dinamica modului în care aceste domenii (cercetare şi inovare, IT&C, educație, turism, producţie şi dezvoltare industrială, energie, agricultură, cultură, sport) se sprijină şi depind unul de celălalt. Urmărim ca identitatea vizuală să fie un vector de forță al campaniei de promovare.
Crearea unui logo al viitoarei Președinției române a Consiliului Uniunii Europene, pornind de la domeniile de excelență alese, ne va permite confirmarea caracterului fundamental european al culturii și civilizației românești, reflectat inclusiv printr-o integrare grafică armonioasă a simbolisticii naționale și europene.
Logo-ul va consta în principal într-un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria, cultura, tradiţiile, creativitatea, unicitatea şi apartenenţa României la valorile Europene.
Crearea unui logo al viitoarei Președinției române a Consiliului Uniunii Europene, pornind de la domeniile de excelență alese, ne va permite confirmarea caracterului fundamental european al culturii și civilizației românești, reflectat inclusiv printr-o integrare grafică armonioasă a simbolisticii naționale și europene.
Logo-ul va consta în principal într-un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria, cultura, tradiţiile, creativitatea, unicitatea şi apartenenţa României la valorile Europene.
CUM VOM ALEGE LOGO-UL?
Printr-un concurs organizat de Ministerul Educației Naționale în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ministrului delegat pentru Afaceri Europene.
Detaliile organizării și desfășurării concursului sunt prevăzute în Regulamentul de concurs.
Concursul este dedicat exclusiv elevilor și studenților care au cetățenia română și oferă tinerilor posibilitatea de a-și exprima viziunea proprie în ceea ce priveşte destinul comun al societății românești.
CARE SUNT REGULILE SELECȚIEI?
Propunerea de logo va fi evaluată de un juriu specializat, în funcție de o serie de criterii: relevanţa pentru tema concursului, atractivitate, originalitate, vizibilitate, adaptabilitate (pentru diferite medii și diferite produse).
Concursul va avea două etape de selecție, cu o pondere de 50%, conform prevederilor din Regulamentul de concurs.
Într-o primă etapă, vor fi alese 19 lucrări care vor fi clasificate în funcţie de punctajul acordat.
Într-o primă etapă, vor fi alese 19 lucrări care vor fi clasificate în funcţie de punctajul acordat.
În cea de a doua etapă, cele 19 lucrări selectate de juriu vor fi publicate pe o pagină de Facebook special creată de Ministerul Educaţiei Naţionale, denumită “CONCURS LOGO PRES RO 2019”, unde lucrările concurenţilor selectaţi vor primi voturi din partea publicului.
CARE SUNT PREMIILE?
Pe baza punctajului cumulat obţinut vor fi acordate următoarele premii:
Locul I – 3.000 euro și o vizită la Bruxelles
Locul II – 2.000 euro și o vizită la Bruxelles
Locul III – 1.500 euro și o vizită la Bruxelles
Două premii speciale (mențiuni) – câte o vizită la Bruxelles
CALENDARUL CONCURSULUI
Concursul se va desfășura în perioada 27 septembrie – 1 noiembrie 2017, cu respectarea următoarelor termene:
Lansarea concursului: 27 septembrie 2017;
Înscrierea participanților la concurs și depunerea proiectelor: 27 septembrie 2017, ora 22:00 – 17 octombrie 2017, ora 23:59;
Prima etapă de selecție – alegerea de către juriu a listei scurte de 19 proiecte finaliste: 18 - 22 octombrie 2017;
A doua etapă de selecție – alegerea proiectelor câștigătoare: 23– 30 octombrie 2017;
Anunțarea câștigătorilor: 1 noiembrie 2017;
Ceremonia de acordare a premiilor și expoziția câștigătorilor: 3 noiembrie 2017.