UGAL

 

HOTĂRÂREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE
Nr. 131/28.10.2024

 

Conform:
Legii învățământului superior nr. 199/2023,
Cartei Universității „Dunărea de Jos” din Galați,
Ordinului Ministrului Educaţiei 4435/15.05.2024 privind confirmarea rectorului,
 
Consiliul de administraţie, în data de 28 octombrie 2024, întrunit în ședință ordinară,

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art. 1. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat al IOSUD – UDJG, statele de funcții aferente anului universitar 2024-2025 pentru activitatea de conducere de doctorat.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 2. Se avizează Raportul de autoevaluare a programului de studii universitare de masterat Management energetic și eficiența sistemelor termice, în vederea încadrării în domeniul acreditat Inginerie mecanică, învățământ cu frecvență, de la Facultatea de Inginerie.
Raportul se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 3. Se avizează Raportul de autoevaluare a programului de studii universitare de masterat Materiale avansate și tehnologii inovative medicale, în vederea încadrării în domeniul acreditat Ingineria materialelor, învățământ cu frecvență, dual, de la Facultatea de Inginerie.
Raportul se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 4. Se avizează Raportul de autoevaluare a programului de studii universitare de masterat Tehnici moderne în construcții navale, în vederea încadrării în domeniul acreditat Arhitectură navală, învățământ cu frecvență, dual, de la Facultatea de Arhitectură Navală.
Raportul se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 5. Se avizează Raportul de autoevaluare a programului de studii universitare de masterat Matematică aplicată în științe, în vederea evaluării periodice, domeniul Matematică, învățământ cu frecvență, de la Facultatea de Științe și Mediu.
Raportul se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 6. Se avizează Referatul întocmit de Departamentul pentru pregătirea personalului didactic, înregistrat la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. RF5167/22.10.2024, privind elaborarea și înaintarea oficială a documentației de acreditare a programului de formare continuă Pedagogie digitală în educație – PeDigiEdu, program destinat cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 7. Se avizează înființarea programului de studii universitare de masterat Biotehnologii ecologice și management în agricultură (la Chișinău), forma de învățământ cu frecvență, domeniul de masterat Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală, de la Facultatea Transfrontalieră. Totodată, se avizează demararea procedurilor pentru încadrarea în domeniu.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 8. Se avizează planul de învățământ pentru programul de studii universitare de masterat Biotehnologii ecologice și management în agricultură (la Chișinău), forma de învățământ cu frecvență, domeniul de masterat Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală, de la Facultatea Transfrontalieră, valabil începând cu anul universitar 2025-2026.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 9. Se avizează transmiterea documentației către ANC, în vederea înscrierii în RNCIS a calificărilor aferente programului de studii universitare de masterat Biotehnologii ecologice și management în agricultură (la Chișinău), forma de învățământ cu frecvență, domeniul de masterat Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală, de la Facultatea Transfrontalieră.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 10. Se avizează, la propunerea Facultății de Medicină și Farmacie, taxa de școlarizare pentru programul de studii universitare Medicină (Enna – Italia) în cuantum de 4800 euro/an, în anul universitar 2024-2025.
Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 11. Se avizează modificarea Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante pe perioadă nedeterminată, aprobată prin Hotărârea Senatului universitar nr. 72/29.02.2024, după cum urmează:

a. Art. 24 alin. (1) lit. f) va avea următorul conținut:

f) documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor: copia conform cu originalul a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copie conform cu originalul a atestatului acesteia. Pentru atestatele de recunoaştere sau echivalare emise în baza unei convenţii internaţionale interguvernamentale care prevede îndeplinirea procedurilor naţionale de atestare a titlurilor de doctor aplicabile cetăţenilor români, dosarul conține și o copie conform cu originalul a deciziei CNATDCU.

b. Art. 29 va avea următorul conținut:

Art. 29.

(1) Stabilirea componenţei comisiei de concurs, pentru fiecare post scos la concurs, se realizează după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunţului de scoatere la concurs a postului.

(2) Comisia de concurs este formată din 5 membri, incluzând preşedintele acesteia, specialişti în domeniul disciplinelor postului scos la concurs sau în domenii apropiate.

(3) Membrii comisiei de concurs sunt cadre didactice titulare la instituţii acreditate de învăţământ superior dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, sau la instituţii acreditate de învăţământ superior aflate printre cele mai prestigioase instituţii de învăţământ superior ale lumii, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei privind aprobarea listei universităţilor de prestigiu din alte state.

(4) În componenţa comisiei de concurs sunt prevăzuţi şi membri supleanţi. În cazul indisponibilităţii participării unui membru la lucrările comisiei, membrul respectiv este înlocuit de membrul supleant, numit după aceeaşi procedură ca şi membrii comisiei.

(5) Consiliul departamentului sau al şcolii doctorale în structura căruia se află postul face propuneri pentru componenţa nominală a comisiei de concurs.

(6) Pe baza propunerii menţionate la alin. (5), decanul solicită avizul consiliului facultăţii privind componenţa nominală a comisiei de concurs.

(7) Componenţa nominală a comisiei de concurs, însoţită de avizul consiliului facultăţii, este transmisă senatului universitar spre aprobare. În urma aprobării de către senatul universitar, comisia de concurs este numită prin decizie a rectorului.

(8) În termen de două zile lucrătoare de la emiterea deciziei rectorului, aceasta este transmisă Ministerului Educaţiei, iar componenţa nominală a comisiei de concurs este publicată pe pagina web a concursului. În cazul posturilor de conferenţiar universitar, profesor universitar, cercetător ştiinţific gradul II şi cercetător ştiinţific gradul I, Universitatea publică componenţa comisiei de concurs în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

 Art. 12. Se avizează modificarea Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante pe perioadă determinată, aprobată prin Hotărârea Senatului universitar nr. 72/29.02.2024, după cum urmează:

a. Art. 17 alin. (1) lit. f) va avea următorul conținut:

f) documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor (copia conform cu originalul a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copie conform cu originalul a atestatului de recunoaştere sau echivalare a acesteia) sau dovada înmatriculării la un program de studii doctorale, fără depăşirea perioadei maxime de studii, care include prelungirile admisibile conform legii. Pentru atestatele de recunoaştere sau echivalare emise în baza unei convenţii internaţionale interguvernamentale care prevede îndeplinirea procedurilor naţionale de atestare a titlurilor de doctor aplicabile cetăţenilor români, dosarul conține și o copie conform cu originalul a deciziei CNATDCU.

b. Art. 22 va avea următorul conținut:

Art. 22

(1) Stabilirea componenţei comisiei de concurs, pentru fiecare post scos la concurs, se realizează după publicarea anunţului de scoatere la concurs a postului.

(2) Comisia de concurs este formată din 5 membri, incluzând preşedintele acesteia, specialişti în domeniul disciplinelor postului scos la concurs sau în domenii apropiate.

(3) Membrii comisiei de concurs sunt cadre didactice titulare la instituţii acreditate de învăţământ superior dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, sau la instituţii acreditate de învăţământ superior aflate printre cele mai prestigioase instituţii de învăţământ superior ale lumii, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei privind aprobarea listei universităţilor de prestigiu din alte state.

(4) În componenţa comisiei de concurs sunt prevăzuţi şi membri supleanţi. În cazul indisponibilităţii participării unui membru la lucrările comisiei, membrul respectiv este înlocuit de un membru supleant, numit după aceeaşi procedură ca şi membrii comisiei.

(5) Consiliul departamentului sau al şcolii doctorale în structura căruia se află postul face propuneri pentru componenţa nominală a comisiei de concurs.

(6) Pe baza propunerii menţionate la alin. (5), decanul solicită avizul consiliului facultăţii privind componenţa nominală a comisiei de concurs.

(7) Componenţa nominală a comisiei de concurs, însoţită de avizul consiliului facultăţii, este transmisă senatului universitar spre aprobare. În urma aprobării de către senatul universitar, comisia de concurs este numită prin decizie a rectorului.

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 13. Se avizează cererea formulată de administratorul S. C. Centrico Selir S. R. L., înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 36934/22.10.2024, de închiriere a Aulei Magna „Al. I. Cuza” (str. Domnească nr. 111). Totodată, se avizează, la propunerea Serviciului Patrimoniu, ca tariful orar să fie de 1500 de lei, TVA inclus.

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

 

 

PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE,
Prof. univ. dr. ing. habil. Marian BARBU

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email