Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011;
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi;
Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3288/20.02.2012 privitor la numirea Rectorului,
Consiliul de Administraţie, întrunit în ședinţa din 3.12.2013,
H O T Ă R Ă Ș T E
Art. 1. Ca urmare a recomandărilor echipei de evaluare ARACIS, care a realizat evaluarea instituţională a universităţii în perioada 23-25.10.2013, se adoptă următoarele măsuri organizatorice:
1.1. Se constituie o Comisie a Consiliului de administrație de modificare a Cartei universității, în componența:
- prof.dr.ing. Petru Alexe - Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor;
- conf. dr. Simona Gavrilă - Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice;
- lect. dr. Alexandru Bleoancă - Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice;
- lect. dr. Ștefania Mirică - Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice;
- Ionuț Dumitrașcu – student Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice.
Comisia are sarcina ca până la finele anului 2013 să definească tezele care vor sta la baza noii Carte universitare. Acestea vor fi supuse dezbaterii publice în comunitatea academică a universității în lunile ianuarie și februarie 2014 și apoi vor fi remise comisiei mixte a Senatului și CA pentru redactarea noului text al Cartei.
1.2. Se constituie o Comisie mixtă formată din cinci membri ai Consiliului de administrație și cinci membri nominalizați de Senat, pentru redactarea Cartei universității. Consiliul de administrație propune componența de la articolul 1.1, în timp ce Senatul își va desemna proprii reprezentanți.
1.3. Se aprobă modificarea Regulamentului instituţional al IOSUD Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galaţi privind organizarea şi desfăşurarea studiilor universitare în cadrul şcolilor doctorale.
Regulamentul se transmite spre aprobare Senatului.
1.4. Se aprobă Metodologia de organizare a concursului de admitere la Universitatea ”Dunărea de Jos” pentru anul 2014.
Metodologia se va remite spre aprobare Senatului.
1.5. Se aprobă modificarea Regulamentului de funcţionare a Consiliului de calitate al Universității ”Dunărea de Jos” din Galaţi.
Regulamentul se transmite spre aprobare Senatului.
1.6. Având în vedere prevederile LEN 1/2011, ale OUG 75/2005 privind calitatea educaţiei cu modificările şi completările aprobate prin Legea 87/2006 şi prin OUG 75/2011, se aprobă următoarele modificări în cadrul Consiliului de calitate:
-componența Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii:
Reprezentanţi ai corpului profesoral
Conf. univ. dr. Mirela Voiculescu – Facultatea de Ştiinţe şi Mediu
Conf. univ. dr. Nicoleta Stănciuc - Facultatea de Ştiinţe şi Ingineria Alimentelor
Conf. univ. dr. Ion Corduneanu - Facultatea de Istorie, Filosofie, Teologie
Reprezentant al sindicatului
Prof. univ. dr. Scarpete Dan – Facultatea de Mecanică
Reprezentant al studenţilor
Condruţ Mădălina Diana, anul I Facultatea de Litere
Reprezentant al angajatorilor
Bogdan Liviu, inginer departament învăţământ Arcelor Mittal
-componența Compartimentului de calitate:
Preşedinte Prof. univ. dr. Mereuţă Elena
Membri Conf. univ. dr. Baroni Mihaela
Conf. univ. dr. Ganea Alina
Lector univ. dr. Nedu Decebal
Lector univ. dr. Ştefan Baltă
Mitu Oana - studentă Facultatea de Istorie, Filozofie, Teologie
Condrea Narcisa Gersina – administrator patrimoniu
Ciprian Ciobanu – informatician II SSD.
Componența Consiliului de calitate se trimite spre aprobare Senatului.
1.7. Se aprobă Regulamentul de evaluare a cadrelor didactice de către studenți.
Regulamentul se transmite spre aprobare Senatului.
1.8. Se aprobă modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de Etică Universitară.
Modificarea se transmite spre aprobare Senatului.
1.9. Se aprobă modificarea Codului de etică şi deontologie profesională universitară.
Modificarea se transmite spre aprobare Senatului.
1.10. Se aprobă modificarea organigramei universității prin transformarea, în cadrul Direcției Generale Administrative, a Compartimentului transport naval în Biroul transport naval, încapând cu data de 1.12.2013.
Modificarea se transmite spre aprobare Senatului.
Art. 2. Se declanșează procedura de alegere a directorului Departamentului de electronică și telecomunicații al Facultății de de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică şi Electronică, conform calendarului atașat.
Art. 3. Se declanșează procedura de alegere a directorului Departamentului clinic al Facultății de Medicină şi Farmacie, conform calendarului atașat.
Art. 4. Facultațile în structura cărora funcționează departamentele de specialitate în care se predau disciplinele propuse pentru admitere, au sarcina întocmirii culegerilor cu modele de teste pentru concursul de admitere 2014. Acestea se vor depune, în format electronic, la prorectorul responsabil cu activitatea didactică, până la data de 6.01.2014.
Culegerile cu modele de teste vor conține minimum 300 de teste pentru fiecare disciplină.
Testele la disciplina Algebră vor fi structurate pe 2 nivele de dificultate.
Art. 5. Sumele încasate la înscrierea candidaților la concursul de admitere vor fi destinate acoperirii cheltuielile de organizare și vor fi repartizate astfel:
- 60% pentru facultăți;
- 40% pentru universitate.
Art. 6. Înscrierea candidaților la concursul de admitere va fi organizată și se va realiza la facultăți. În continuare, toate activitățile legate de acest concurs se vor desfășura la Comisia centrală de admitere.
Art. 7. Se aprobă structura anului universitar 2013-2014 pentru anii de studiu terminali.
Art. 8. În conformitate cu Legea Educației Naționale nr. 1/2011, studenții-doctoranzi de la forma de învățământ cu frecvență, aflați încă în stagiu, au obligația de a desfășura activități didactice în limita unui număr de minimum 4 ore convenționale/săptămână. Studenții-doctoranzi care doresc să desfășoare activități didactice în regim de plata cu ora, pot ponta doar orele care depășesc cuantumul maximal de 6 ore convenționale pe săptămână, prevăzut de Legea Educației Naționale.
Art. 9. Se aprobă nivelul taxelor de școlarizare pentru anul universitar 2014-2015 pentru studenţii străini din ţări terţe UE, veniți la studii în Universitatea ”Dunărea de Jos” pe cont propriu valutar, conform legii nr. 1/06.01.2010:
Domeniul de învăţământ | Învăţământul universitar de licenţă, de masterat, rezidenţiat (euro/lună) |
Învăţământul postuniversitar, doctorat (euro/lună) |
Tehnic, agronomic, ştiinţe, matematici şi matematici aplicate, sport | 450 | 470 |
Sociouman, psihologie, economic | 450 | 470 |
Medicină | 450 | 470 |
Arte | 450 | 470 |
Interpretare muzicală, teatru | 750 | 770 |
Taxele sus-rubricate sunt valabile începând cu anul I de studii.
Propunerea se transmite spre analiză și aprobare Senatului.
Art. 10. La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie se aprobă constituirea, în cadrul acestei facultăți, a Comisiei pentru studii postuniversitare și formare în rezidențiat, cu următoarea componență:
Președinte - Prof.dr. Aurel Nechita
Membri: - Prof.dr. Dorel Firescu
- Conf. dr. Dana Tutunaru
- Conf. dr. Manuela Arbune
- Conf. dr. Magdalena Moroșanu
- Conf. dr. Iuliu Fulga
- Ș.l. drd. Mihai Polinschi
- Rezident Iuliana Petruța Moraru.
RECTOR,
Prof. univ. dr. Iulian Gabriel BÎRSAN