Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011,
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi,
Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3288/20.02.2012 privind numirea Rectorului,
Consiliul de Administraţie, întrunit în data de 30.06.2015,
H O T Ă R Ă ȘT E:
Art. 1. Se decideechivalarea unui credit transferabil (ECTS) din planurile de învățământ ale Universității „Dunărea de Jos” din Galați cu un număr de 30 ore de activitate didactică și studiu individual.
Art. 2. În vederea aplicării prevederilor art. 303 alin (4) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, modificat prin art. 92 alin (4) din Ordonanța de Urgență nr. 49/26.06.2014, Consiliul de Administrație hotărăște ca evaluarea activității de cercetare din Fișa individuală a postului să fie efectuată exclusiv pe baza standardelor minimale CNATDCU, după cum urmează:
I. Profesor: 20% din punctajul de profesor prevăzut în anexa corespunzătoare domeniului în care activează
II. Conferențiar: 20% din punctajul de conferențiar prevăzut în anexa corespunzătoare domeniului în care activează;
III. Șef lucrări: 10% din punctajul de profesor prevăzut în anexa corespunzătoare domeniului în care activează;
IV. Asistent: 10% din punctajul de conferențiar prevăzut în anexa corespunzătoare domeniului în care activează.
Se trimite Senatului universității pentru aprobare.
Art. 3. În vederea asigurării condițiilor de regularizare a contribuțiilor la bugetul statului pe care Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și angajații trebuie să le achite lunar, plata tuturor drepturilor bănești (salarii de bază, salarii din proiecte cu finanțare internă sau externă, contracte de cercetare etc.) se va face o singură dată pe lună, la data plății salariilor de bază.
Art. 4. Se declanșează procedura de alegere a directorilor și componența departamentelor Facultății de Medicină și Farmacie, ca urmare a înființării a două noi departamente, conform Hotărârii Senatului Universitar nr. 57 din 4.09.2014.
Art. 5. Admiterea la studiile universitare de masterat la programele de studii de la Facultatea Transfrontalieră de Științe Umaniste, Economice și Inginerești să se facă după următoarele criterii: 50% media examenului de licență și 50 % nota de la interviu, pentru masteratele din centrul universitar Chișinău. Pentru celelalte centre, admiterea se face pe baza mediei de la examenul de finalizarea a studiilor.
Art. 6. Se aprobă, la propunerea Facultății de Știința și Ingineria Alimentelor, înființarea Centrului român pentru modelarea sistemelor recirculante de acvacultură care să funcționeze pe lângă Departamentul Acvacultură, Știința Mediului și Cadastru pentru desfășurarea activităților în cadrul proiectului POSCCE nr. 622/2013 intitulat „Centrul român pentru modelarea sistemelor recirculante de acvacultură”.
Propunerea se transmite Senatului universității pentru aprobare.
Art. 7.Se aprobă Metodologia privind organizarea și desfășurarea admiterii la ciclul de studii universitare de doctorat în anul universitar 2015 – 2016, anexa nr. 1.
Metodologia se transmite Senatului universității pentru aprobare.
RECTOR,
Prof. univ. dr. Iulian Gabriel BÎRSAN
Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului de Administrație nr. 32 din 30.06.2015
Metodologia privind organizarea și desfășurarea admiterii la ciclul de studii universitare de doctorat în anul universitar 2015 -2016
I. Aspecte generale
Art. 1. Admiterea la ciclul de studii universitare de doctorat în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (UDJG) se realizează prin concurs organizat la nivelul școlilor doctorale, pentru fiecare domeniu de doctorat, în luna septembrie. Concursul de admitere se desfășoară în conformitate cu:
· Legea educaţiei naţionale nr. 1 / 2011;
· Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr. 681/2011 privind aprobarea Codului studiilor universitare de doctorat;
· Ordinul Ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului nr. 4843/01.08.2006 privind domeniile pentru studii universitare de doctorat;
· Ordinul Ministrului Educaţiei Naționale nr. 5037/13.09.2013 privind corespondența între domeniile de studii universitare de doctorat/masterat, domeniile de studii universitare de doctorat și domeniile de doctorat;
· Regulamentul instituțional privind organizarea și funcționarea studiilor universitare de doctorat în școlile doctorale din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aprobat prin Hotărârea de Senat nr. 12/10.04.2014;
· Ordonanța de urgență nr. 49/2014 privind instituirea unor măsuri în domeniul educației, cercetării științifice și pentru modificarea unor acte normative;
· Ordinul nr. 3165/04.02.2015 pentru aprobarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, de master și de doctorat pentru anul universitar 2015-2016;
· Adresa MECS nr. 190 GP/13.05.2015 privind numărul de locuri – granturi de studii (anul I) finanțate de la bugetul de stat pentru studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2015-2016.
Art. 2. Pentru anul universitar 2015-2016, UDJG organizează concurs de admitere la studiile universitare de doctorat pentru domeniile de doctorat precizate în Anexă, care este parte integrantă a acestei metodologii.
Art. 3. Admiterea la doctorat se face în limita locurilor alocate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice pentru doctoratul în regim de finanţare de la bugetul de stat, precum și a locurilor cu taxă aprobate în cadrul Consiliului de administrație.
II. Programul de desfăşurare a concursului de admitere
afișarea tematicilor și a bibliografiei aferente | 10 iulie 2015 |
propunerea comisiilor de admitere | 15 iulie 2015 |
înscrierea candidaților | 1-11 septembrie 2015 |
interviu | 15-18 septembrie 2015 |
afișarea rezultatelor | 21 septembrie 2015 |
depunerea contestațiilor | 22 septembrie 2015 |
rezolvarea contestațiilor, validarea și afișarea rezultatelor | 23 septembrie 2015 |
semnarea contractelor | 25-27 septembrie 2015 |
III. Înscrierea candidaților
Art. 4. Locurile alocate pentru admiterea la doctorat, distribuite de către CSUD - UDJG, se aduc la cunoştinţa candidaţilor prin afişare şi includere pe site-ul universităţii.
Art. 5. La admiterea în ciclul de studii universitare de doctorat pot participa absolvenții cu diplomă de licență sau echivalentă ai studiilor universitare de lungă durată organizate conform legii nr. 84/1995, republicată cu modificările și completările ulterioare, absolvenții cu diplomă de master ai ciclului de studii universitare de master organizate conform Legii nr. 288/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și absolvenții studiilor efectuate în străinătate și recunoscute de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației și Cercetării Științifice ca fiind cel puțin studii universitare de master.
Art. 6.
(1) Cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene pot participa la admitere în ciclul de studii universitare de doctorat, în aceleași condiții prevăzute de lege pentru cetățenii români, inclusiv în ceea ce privește taxele de școlarizare.
(2) Românii de pretutindeni, cetățenii din state terțe pot participa la admiterea în ciclul de studii universitare de doctorat, conform prevederilor legale în vigoare, acordurilor bilaterale și ofertelor unilaterale ale României și metodologiilor special elaborate de Ministerul Educației și Cercetării Științifice pentru aceștia.
Art. 7. Candidații care au efectuat studiile în afara României au obligația de a prezenta la înscrierea la concurs atestatul de recunoaștere a acestor studii eliberat de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației și Cercetării Științifice.
Art. 8.
(1) Un candidat poate fi admis și înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de ciclul de studii și de instituțiile de învățământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanțare de la bugetul de stat pentru un singur program de doctorat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Candidatul declarat admis la mai multe programe de studii universitare optează pentru programul de studii care va fi finanțat de la bugetul de stat, prin depunerea diplomei/adeverinței ciclului de studii universitare anterior absolvit, după caz, în original, la secretariatul doctorat, respectând termenul de depunere stabilit.
(2) Costurile aferente depășirii duratei învățământului gratuit, prevăzute de lege, se suportă de către studenți.
Art. 9.
(1) Candidații care au promovat examenul de disertație în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2014-2015 prezintă la înscriere adeverință eliberată de către instituția de învățământ.
(2) În vederea înmatriculării, candidații admiși pe locurile finanțate de la bugetul de stat au obligația să depună în original, până la data de 30.09.2015, adeverința de disertație la secretariatul doctorat. Adeverința este valabilă doar pentru candidații care au promovat examenul de master în sesiunea 2014-2015.
(3) Neprezentarea diplomei de master sau a adeverinței, în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit, duce la pierderea locului finanțat de la bugetul de stat.
Art. 10. Înscrierea la concursul de admitere într-un domeniu de doctorat se poate face indiferent de domeniul în care candidatul a obţinut diploma de finalizare a învăţământului universitar de lungă durată, de studii aprofundate sau de masterat.
Art. 11. Dosarul de concurs va cuprinde documentele prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv:
· cerere tip de înscriere (formular tipizat);
· fișă de înscriere (formular tipizat);
· certificat de naştere, în copie legalizată;
· certificat de căsătorie sau de eventuală schimbare a numelui, dacă este cazul, in copie legalizată;
· copie simplă după BI/CI;
· certificat de competenţă lingvistică, din ultimii 2 ani;
· diploma de bacalaureat, în copie legalizată;
· diploma de licenţă (sau echivalentă), în original sau în copie legalizată;
· foaia matricolă de la licență (sau echivalentă), în copie legalizată;
· diploma de master (dacă este cazul), în original sau în copie legalizată;
· foaia matricolă de la master, în copie legalizată;
· curriculum vitae (semnat pe fiecare pagină);
· lista lucrărilor ştiinţifice publicate (dacă este cazul) (semnată pe fiecare pagină);
· chitanţa de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere (în valoare de 200 RON).
Candidatul la concursul de admitere la doctorat va depune dosarul de înscriere la secretariatul doctorat.
IV. Desfăşurarea concursului de admitere
Art. 12. Concursul de admitere la doctorat constă într-un interviu şi analiza dosarului de concurs al candidatului. Interviul constă în:
- susţinerea orală a unei scurte expuneri, elaborată în prealabil de către fiecare candidat, în care se prezintă preocupările proprii de cercetare ştiinţifică, bibliografia studiată şi referiri la tematica tezei de doctorat propusă de comun acord de către candidat şi conducător;
În cadrul interviului, candidaţii vor fi apreciaţi în funcție de nivelul de pregătire şi informare în domeniu, capacitatea de a aborda probleme de cercetare, de a formula soluţii şi căi de rezolvare (teoretice şi experimentale) și de rezultate cuantificabile ale cercetării științifice anterioare (lucrări publicate sau comunicate și participări la proiecte de cercetare).
Anterior depunerii dosarului de concurs, candidaţii trebuie să contacteze potenţiali conducători de doctorat, în vederea agreerii tematicii tezei de doctorat.
Art. 13. Pentru susţinerea interviului în cadrul admiterii la doctorat, se numesc comisii pe domenii de doctorat la nivelul fiecărei școli doctorale (dacă este cazul, pot fi mai multe comisii în acelaşi domeniu de doctorat).
Art. 14.Componenţa comisiilor este propusă de către fiecare școală doctorală în care se organizează concursul de admitere la doctorat.
Comisiile de admitere la doctorat vor fi alcătuite din 3 sau 5 membri, conducători de doctorat şi, dacă este cazul, specialişti din UDJG cu rezultate deosebite în domeniu (proiecte caştigate prin competiţie şi lucrări ISI pentru domeniul inginerie sau articole în reviste relevante pentru domeniile socio-umane).
Art. 15. Comisiile se avizează de către Consiliul pentru Studiile Universitare de Doctorat (CSUD), de către Consiliul de administrație şi se aprobă de către Senatul UDJG. Comisiile se numesc prin decizia Rectorului UDJG, cu cel puţin 10 zile înainte de începerea probelor de concurs.
Art. 16. În cadrul fiecărei şcoli doctorale, directorul împreună cu coordonatorii de domeniu stabilesc tematica şi bibliografia de concurs. Acestea vor fi întocmite pe baza tematicilor şi bibliografiilor specifice trimise de conducătorii de doctorat către Consiliul Școlii Doctorale (CSD), vor fi transmise secretariatului Doctorat şi vor fi aduse la cunoştinţa candidaţilor, prin afişare şi includere pe site-ul universităţii, cu cel puţin o lună înainte de concursul de admitere.
Art. 17. Pentru interviu, fiecare membru al comisiei de concurs acordă fiecărui candidat câte o notă întreagă, de la 1 la 10. Media obţinută la interviu se va exprima cu maximum două zecimale.
Art. 18. Selecţia candidaţilor se face pe baza notei obţinute ca medie ponderată din:
· media obţinută la interviu (pondere 60%);
· media examenului de disertaţie (pondere 20%);
· media examenului de licenţă (pondere 20%).
În cazul absolvenţilor învăţământului universitar de lunga durată, cu diplomă de finalizare a studiilor eliberată până în anul absolvirii primei promoţii a studiilor universitare de licenţă organizate în conformitate cu prevederile Legii nr. 288/2004, care nu au absolvit un ciclu de studii aprofundate sau master, selecția candidaților se face pe baza notei obținute ca medie ponderată din:
· media obținută la interviu (pondere 60%);
· media examenului de licență (pondere 40%).
Art. 19. Nota obţinută la admitere trebuie să fie minimum 8.00.
Art. 20. Declararea candidaţilor admiși se va face pe baza ierarhizării candidaţilor la nivelul fiecărui conducător, în limita locurilor alocate acestuia. Locurile neocupate vor fi redistribuite la nivelul fiecărei școli doctorale. În cazul neocupării locurilor la nivelul școlii doctorale, acestea se vor redistribui la nivelul IOSUD -UDJG.
Art. 21.Atunci când este necesară departajarea mai multor candidaţi care au aceeaşi medie se vor utiliza, în această ordine, următoarele criterii:
a) media obţinută la prima componentă a probei de admitere la doctorat;
b) media generală a anilor de studii universitare de lungă durată sau echivalente;
c) media examenului de finalizare a studiilor universitare de lungă durată sau echivalente.
Art. 22.Eventualele contestații se depun la directorii școlilor doctorale și se rezolvă de către CSD.
V. Dispoziții finale
Art. 22. Rezultatele admiterii vor fi avizate de consiliile școlilor doctorale și validate de CSUD.
Art. 23. Rezultatele concursului de admitere la doctorat se afişează la avizierul IOSUD, avizierul școlii doctorale şi pe site-ul universităţii.
Art. 24. Candidaţii declaraţi admişi sunt înmatriculaţi şi dobândesc calitatea de studenți-doctoranzi prin decizie a rectorului universității.
Art. 25. Studenții-doctoranzii vor completa şi semna, împreună cu conducătorul de doctorat, contractul de studii universitare de doctorat.
Avizată de CSUD în data de 22.06.2015.
Director Școala doctorală de Inginerie, prof. dr. Mirela PRAISLER
Director Școala doctorală de Științe socio-umane, prof. dr. Elena CROITORU
Director Consiliul pentru studiile universitare de doctorat, prof. dr. Viorica-Domnica MUȘAT
Anexa la Metodologia privind organizarea și desfășurarea admiterii la ciclul de studii universitare de doctorat în anul universitar 2015 -2016
DOMENII DE STUDII UNIVERSITARE DE DOCTORAT
Nr. crt. | DOMENIUL DE STUDII UNIVERSITARE DE DOCTORAT | FACULTATEA |
---|---|---|
1. | Inginerie industrială | INGINERIE |
ȘTIINȚA ȘI INGINERIA ALIMENTELOR | ||
ȘTIINȚE ȘI MEDIU | ||
2. | Ingineria produselor alimentare | ȘTIINȚA ȘI INGINERIA ALIMENTELOR |
3. | Biotehnologii | |
4. | Inginerie mecanică | INGINERIE |
ARHITECTURĂ NAVALĂ | ||
INGINERIE ȘI AGRONOMIE DIN BRĂILA | ||
5. | Inginerie electrică |
AUTOMATICĂ, CALCULATOARE, INGINERIE ELECTRICĂ ȘI ELECTRONICĂ |
6. | Ingineria sistemelor | |
7. | Calculatoare şi tehnologia informaţiei | |
8. | Ingineria materialelor | INGINERIE |
9. | Economie | ECONOMIE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR |
10. | Management | |
11. | Filologie | LITERE |
12. | Istorie | ISTORIE, FILOSOFIE ȘI TEOLOGIE |